Perjantai juu. Työssäkäyvät kaverini riemuitsivat tänään, että jee, viikonloppu! Pääsee tekemään sitä ja tätä ja tuota ja ehkä jotain muutakin! Tai tekemään ei mitään! Hmmph! Millonkahan minulle tulisi se ei mitään -viikonloppu ;) Mulla olisi suunnitelmissa tehdä viimeinen harkkatyö yhdelle kurssille (sinne pitää tehdä joku kymmenisen pientä juttua) ja sitten vaan gradustella. Kun kerran aikaa on. Alkuviikosta ei nimittäin ole, ja aika kuluu. Vähän liiankin vauhdikkaasti. Onneksi tosiaan vain alkuviikosta on muuta tekemistä, sitten saan ihan rauhassa tehdä kuusi päivää putkeen pelkkää gradua. Jollen nyt intoudu lukemaan yhteen tenttiin. Jos se tenttimatsku vaikuttaa mielenkiintoiselta, niin saattaisinpa vaikka lukeakin. Olen minä niin hurja tyttö ;)

Kun kerran olen niin hurja, niin palauttaa täräytin valmiin tutkimussuunnitelman. Heti heräsi epäilyksiä muutaman kohdan suhteen, kun olin painanut "lähetä"-nappia. Noh, ei kai siitä sakoteta kovin pahasti, jos jotain pientä viilausta vielä tulee.

Nyt kun tuo valmistuminen oikeasti jo siintää näköpiirissä, niin olen ihan huomaamattani alkanut pyörimään taas yliopistojen nettisivuilla. Siihen malliin, että "ai että kun olisi mielenkiintoista opiskella tuota, millaisethan pääsykokeet siinä on..". Nyt olen ikään kuin jo päättänyt hakea yhteen maisteriohjelmaan, johon ei ole pääsykokeita :P Ja minun piti ehdottomasti lopettaa opiskelu tähän ja mennä vain kiltisti tekemään töitä (edellyttäen että minut johonkin huolittaisiin). Missäänhän ei toki sanota, että mihinkään opiskelemaan pääsisin, mutta mutta. Yllätin jo itseni miettimästä, että eihän sitä pakko olisi tietenkään maisteriksi asti lukea, riittäisihän se kandikin. Että jos ihan sillee harrastuksena vaan, töiden ohessa ;) Toki jatko-opiskelukin ehkä innostaisi..

Ehkä olisi kuitenkin fiksuinta keskittyä siihen, että tosiaan valmistuisi. EHKÄ ;)